digital

Bli mer synlig i Google ved hjelp av søkemotoroptimalisering (SEO)

Søkemotoroptimalisering handler om å forbedre din nettsides synlighet ved å arbeide metodisk for å forbedre din rangering i søkemotorenes organiske søkeresultat (SERP) for relevante søkeord.

Scroll Down Arrow - Decoration X Webflow Template

Søkemotoroptimalisering handler om å forbedre din nettsides synlighet ved å arbeide metodisk for å forbedre din rangering i søkemotorenes organiske søkeresultat (SERP) for relevante søkeord.

Samtidig har søkemotorer som Google og besøkende på nettstedet ditt sammenfallende interesser – begge ønsker at innholdet på nettstedet ditt skal være relevant i forhold til søket. Om ikke forlater den besøkende nettsiden raskt, og mange slike korte besøk innvirker negativt på rangeringen din.

Google anbefaler derfor at du har fokus på målgruppen og ikke søkemotorene når du utvikler nettsiden din. Optimaliseringer bør dermed ta sikte på å forbedre brukeropplevelsen (UX) for besøkende. Og en av de besøkende er en søkemotor, som hjelper andre besøkende til å oppdage innholdet ditt. Søkemotoroptimalisering handler derfor om å forstå og presentere innholdet ditt.

Søkemotoroptimalisering (SEO) handler ofte om å gjøre små endringer på deler av nettsiden. Alene vil disse mindre endringene knapt gi forbedringer, men sammen med andre optimaliseringer vil de kunne ha merkbar innvirkning på nettsidens brukeropplevelse (UX) og rangering i organisk søkeresultat (SERP).

Søkemotoroptimalisering er en lønnsom investering, fordi investeringer i egne eiendeler vil gi avkastning i uoverskuelig fremtid. Du kan gjøre mye selv for å optimalisere nettsiden din for Google eller andre søkemotorer. Med publiseringssystemet Webflow kan du enkelt finjustere markeringsspråk, indekseringsregler, omdirigeringer og mye mer – uten å måtte vente på en programmerer.

Om du skulle behøve hjelp med søkemotoroptimalisering (SEO) tilbyr vi følgende tjenester:

  • SEO-analyse med vurdering av nettsidens innhold og struktur
  • Teknisk søkemotoroptimalisering
  • Lokal søkemotoroptimalisering
  • Research på relevante søkeord/nøkkelord
  • Utvikling av søkemotorvennlig innhold

Husk at ingen (seriøse byrå) kan garantere at nettstedet ditt vil rangere høyt i Googles organiske søkeresultat (SERP) eller på den første siden. Men ved å følge beste praksis for søkemotoroptimalisering vil du gjøre det enklere for søkemotorer å søke gjennom, indeksere og forstå innholdet ditt, som over tid vil forbedre din synlighet.