Utvikling og optimalisering av landingssider

Innholdspartner™ kan hjelpe deg å utvikle og optimalisere konverteringsraten på dine landingssider. Dette vil gi en høyere kvalitetsscore i Google AdWords, lavere kostnad-per-klikk og høyere konverteringsrater.

Hva er en landingsside?

En landingsside er den siden besøkende lander på når de klikker på en link eller en annonse. Dette bør være en enkeltstående side som er dedikert til et enkelt produkt, en tjeneste eller en kampanje. Det er generelt to typer landingssider. Den første typen landingssider benyttes for å generere leads ved hjelp av skjemaer hvor besøkende fyller ut navn og kontaktinformasjon (lead generation). Den andre typen landingssider brukes for å overbevise besøkende om å klikke videre til en annen side (click-through). Landingssider kan benyttes til følgende:

  • Produktlansering
  • Booking
  • Konkurranser
  • Innløsing av kuponger
  • Som en del av salgstunellen i nettbutikker
  • Nedlastning av e-bøker e.l.
  • Generere leads
  • Påmeldinger til events

Utvikling av landingssider var tidligere både kostbart og tidkrevende. Det var ofte mange involverte i utviklingen, som for eksempel programmerere, designere, rådgivere, osv. I dag er det derimot mulig å utvikle en landingsside til brøkdelen av tidligere kostnader på kort tid.

Per i dag driver du kanskje trafikk til nettstedet ditt ved hjelp av PPC, display, nyhetsbrev og/eller sosiale media. Spørsmålet er hvilke resultater du ønsker å oppnå med denne trafikken? Er det flere kvalifiserte leads, salg i nettbutikken, påmeldinger til nyhetsbrev, eller noe annet? Ved å optimalisere landingssidene dine, kan Innholdspartner™ hjelpe deg å oppnå bedre resultater på nett.

A/B-testing og optimalisering av konverteringsraten

Optimalisering av konverteringsraten handler om å øke den prosentandelen av besøkende som utfører en gitt handling, som for eksempel å kjøpe et produkt. Trafikk er selvsagt en forutsetning, men ved å optimalisere konverteringsraten kan du oppnå langt bedre resultater med det samme trafikkvolumet. Ved hjelp av A/B-testing tester vi hvilken versjon av landingssiden som fungerer best, for deretter å bygge videre på disse testresultatene og utvikle nye hypoteser vi kan teste. Det gjør at du slipper å gjette hva som vil fungere. Resultatene taler for seg selv.

Hjelp til utvikling av landingssider?

Innholdspartner™ ønsker å være en samarbeidspartner som bidrar til verdiskaping for deg og din virksomhet. Om vi kommer på en god idé til en kampanje eller en hypotese som bør testes, kan vi pitche denne til deg som oppdragsgiver og vise deg et utkast. Etter å ha innarbeidet eventuelle endringer basert på tilbakemeldingene fra deg, kan vi publisere landingssiden og begynne med A/B-testing umiddelbart. I tillegg blir selvsagt landingssiden tilpasset den grafiske profilen til merkevaren din.

  • Mobilvennlige landingssider
  • Trygge brukeropplevelser med SSL-kryptering
  • Landingssider som matcher din merkevare
  • Forbedre kvalitetsscoren i Google AdWords ved hjelp av dynamisk tekst
  • A/B-testing
  • Faktabaserte anbefalinger
  • Sporing og måling
  • Varsling om nye leads
  • Landingssider levert til avtalt tid og til avtalt pris
  • Effektivitet fra start til slutt

Ta kontakt for en uforpliktende samtale om hvordan vi kan hjelpe deg og din virksomhet med landingssider.